top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תRotem Binheim

לשכנע את הבוס. איך להכניס Design Thinking לארגון?

עודכן: 3 באוק׳ 2019

ניסיתם להכניס Design Thinking בארגון ונתקלתם בקשיים? אתם לא לבד...


אחת השאלות שאנחנו שומעים המון לאחרונה קשורה לעובדה ששכבת המובילים והמובילות רוצה מאוד לדחוף חשיבה עיצובית ל state-of-mind של הארגון ולהריץ פרויקטים מותנעי סדנאות Design Thinking, אולם שכבת האקזקיוטיב היא קשה לשכנוע. להלן כמה ציטוטים של מנכ"לים/סמנכ"לים ודומיהם:


- 30 אנשים ליום שלם? השתגעת? יודעת כמה זה עולה לי?

- עוד פעם המשחקים האלה? יאללה מספיק תתחילו לעבוד

- מה זה ייתן לי?... אני ארוויח יותר מזה? איך בדיוק?

- אנחנו חיים מהיד לפה, אין לי זמן לחשוב אסטרטגית כרגע

- ניסינו משהו דומה בעבר ונכשלנו... לא חושב שזה הזמן לנסות שוב






אז איך אפשר באמת לגרום לארגון להבין את הערך הרב שבסדנאות התנעה וחדשנות כשיש לא מעט ספקנות, זלזול, קיבעון ואפילו הלצה מסביב?

ריכזנו עבורכם את שלבי הזהב - אותם השלבים שאם תפעלו על פיהם תוכלו לגרום לקסם לקרות.


שלב 1: לא להלחיץ אבל להתחיל לעורר מודעות

קודם כל - אל תלחיצו, כשמלחיצים משיגים את ההפך הגמור.

במקום להלחיץ באמירות כמו: "אתם חייבים להקשיב לי", "את חייבת לקרוא", "הנה קחו ותלמדו מזה" - הכי טוב לפעול מתוך הרצון לעורר את המודעות.


איך עושים את זה? במספר אפשרויות:


1. בישיבות שאתם משתתפים בהן ומוצג האתגר, הביעו את דעתכם בצורה של: "שמעתי על/התנסיתי ב… סדנה שפותרת בדיוק את האתגר הזה!"


2. תדאגו 'לטפטף' בכל שיחה את העובדה שיש פתרון לחוסר שיתוף פעולה, לישיבות שאינן נגמרות ולחדשנות אמיתית.


3. שלחו מייל לשכבת ההנהלה עם מידע קצר ותמציתי על Design Thinking: "תראי מה קראתי השבוע. שווה לקרוא!" עם לינק לפוסט קצר ותמציתי, מומלץ אפילו לסכם את עיקרי הדברים בגוף המייל, מעל הלינק, הקפידו שאותם highlights יהיו כאלה שמדברים ומתחברים אל ההנהלה שלכם בכאבים היומיומיים שלהם.

הנה כמה פוסטים שפרסמנו במהלך השנה האחרונה שיכולים לעזור לכם:

- פתרון אתגרים במהירות


4. שלבו הוכחות מהשטח: אנחנו לא נתקלנו במנהלים ששמעו על השיטה המוכחת בעולם, כזו שנבדקה על מאות חברות ע"י חברת הסקרים Forrester ושנמדדה כמקצרת בממוצע את העבודה פי 2 וגורמת לעלייה ממוצעת ב ROI פי 3, ואחרי כל המידע הזה בחרו לוותר עליה. אתם באמת מכירים מנהלים שלא רוצים יותר יעילות ורווח?!



שלב 2: צרו ניצחון קטן

אז אחרי שיצרתם מודעות במשך מספר שבועות והטמעתם בטפטופים את הערך המוסף שקיים ל- Design Thinking, הגיע הזמן לייצר פעולה יותר אקטיבית.

הציעו למנהל/ת שלכם להריץ פעילות בסיסית אחת בת שעה בלבד (במקום ישיבה, אף אחד לא יסרב לכם לזה).


איזו פעילות? הפעילות שיוצרת וואוו מאוד מהיר וקלה לתפעול היא מפת האמפתיה. אותה פעילות שגורמת למשתתפים להכיר טוב יותר את המשתמש.ת ו/או הלקוחות שלהם.

בפעילות זו הם נחשפים לדרך העבודה עם דביקיות ולחכמת ההמונים. בסופה קיימת תמיד התפעלות סביב המהירות שבה הבנו את הפרסונות טוב יותר מאי פעם.


1. קבעו פגישה ביומן לכל הצוות/הקבוצה עם הנושא: "בואו נכיר את המשתמש.ת שלנו טוב יותר".

2. בחרו חדר שאפשר לעמוד בו (מומלץ להוציא את הכיסאות מהחדר - באים לעבוד שעה)

3. בחרו פרסונה אחת עיקרית

4. השתדלו לעובד עם צוות אחד בלבד - עד 8 אנשים

5. דאגו שחלק מהמשתתפים מכירים מאוד טוב את המשתמש.ת (אנשי תמיכה, אנשי שטח, מנהלי מוצר ו UX) כך שיווצר diversity משמעותי סביב הבנת המשתמש.ת.

6. חזקו את הפעילות מאיסוף מידע קודם על המשתמשים ממחקרים שכבר נעשו.


מבטיחים לכם שבסוף הפעילות אנשים יצאו עם תחושת ה"WOW".


אם המנהל.ת היה בחדר, מעולה, אם לא - הוציאו סיכום מסודר כולל תמונות שצילמתם בזמן הפעילות כדי להראות את האווירה בחדר. זה תמיד מוכר :)


שלב 3: קבעו סדנה קצרה

המודעות נוצרה, הניצחון הקטן כבר שלכם, אפשר לעבור הלאה - הציעו למנהל שלכם להמשיך לעוד פעילויות סביב ניתוח המצב הקיים של המשתמש.ת עם השירות/המוצר שלכם על מנת להבין יותר טוב את נקודות הכאב.

הסבירו שמדובר בשעתיים לכל היותר עם אותו הצוות שאיתו הרצתם את מפת האמפתיה.


1. הוציאו זימון מהיומן: "סדנת ניתוח מצב קיים ומציאת אתגרי המשתמש.ת"

2. בסדנה זו הגיעו מוכנים עם מצגת קצרה שמסבירה מה זה Design Thinking, מי החברות שמשתמשות במתודולוגיה, מה הערך שלה מבחינת הפרויקטים (זוכרים? מסתיימים מהר יותר פי 2, מעלים את הערך פי 3).

3. הזכירו את תוצאות מפת האמפתיה וצאו לשעתיים של מסלול משתמש, הצבעה על נקודות פוטנציאל/כאב ותעדופם.

4. דאגו לחדר שאפשר להסתובב בו

5. דאגו לשולחנות וכיסאות

6. אם אפשר, צרו 2 צוותים במינימום, 6-8 אנשים בצוות.

(לטיפים נוספים להתייעלות בהנחיה, פתחו את האשף לפיתוח סדנאות Design Thinking שקיבלתם בסמינר המנחים).



בסיום השלב הזה קניתם את האנשים. בפעם הבאה הם יבואו מרצונם לסדנה כזו, גם אם היא תיקח יום שלם.

אם המנהל היה בחדר, מעולה, אם לא - הוציאו סיכום מסודר כולל תמונות שצילמתם בזמן הפעילות.


שלב 4: חברו הצלחה בפרויקט לסדנה

בסיום השלבים הקודמים אתם כבר תתחילו לראות שינויים בצוות.

אנשים שחושבים אחרת, רעיונות שבאים מכיוונים אחרים, מימוש של חלק מהפעילויות שיזמתם וכו'.

דאגו להזכיר מה המקור של השינויים האלה ולשקף אותם להנהלה.


בהמשך הפרויקט, אם תראו שהעבודה התייעלה, ששיתוף הפעולה בין הגופים השונים השתפר או שהלקוח סופר מרוצה, דאגו לחבר זאת לסדנה שעשיתם ולהסביר למה.

מנהלים בכירים הם אנליטיים, מחפשים הסבר וסיבה-תוצאה לכל דבר/בקשה. אם תתנו להם זאת על מגש של כסף, זכיתם בקול שלהם בהמשך.


שלב 5: הריצו סדנה מלאה!

הציעו להנהלה סדנה עבור אתגר משמעותי בחברה, ליום שלם, עם מספר משתתפים רלוונטי.

אם יש צורך בלהזכיר, הזכירו את הערך של סדנה כזו לארגון בכלל ולצוותים שעליהם הרצתם סדנאות בפרט.

הביאו מדריך חיצוני שלא מעורב ביומיום על מנת למקסם תוצאות ולהפוך את הסדנה למקצועית בכל רמה.

את תוצאות הסדנה הציגו במצגת מסודרת עם כל התהליך להנהלה הבכירה ביותר.



זהו, אתם שם, הקסם קרה. הארגון עבר התלמדות ועכשיו מוכן להטמעה מלאה של ה Design Thinking. עכשיו הכל תלוי בכם...

בהצלחה!

803 צפיות0 תגובות

Comentarios


bottom of page